Ingen AW men en PW

Det är fredag. Tidigare skulle det inneburit en AW på stan. Men tiderna förändras. Och så även jag. Visst hade det suttit fint med en kall god öl efter jobbet. Men att få hem sin man och tillbringa kvällen med sin lilla familj det är sitter fint.

En PW (powerwalk) blev det ialla fall. Och den var jädrar i mig Power med stor P. För precis när vi (jag & lillkillen) var redo att ge oss iväg fick jag ett samtal från en pappaledig kompis som vill komma över på fika. ”Går det bra om vi kommer om sisådär 45 min?”. ”jajemen” hör jag mig själv säga.

Hmm hur ska detta gå ihop? Vi har inte ens kommit ut i vagnen och planen är att komma till en loppis som skulle ha öppet idag och imorgon. Vi skyndar oss ut och benen får i princip springa fram. Letar mig fram till loppisen som visar sig vara i en industrilokal någon kilometer från oss. Första anblicken säger mig att här kommer vi inte att hitta någonting. Men så får jag syn på ett helt bord med barnböcker och leksaker. Blir ett shoppingfreak och samlar på mig en hög med böcker och en riktigt ful leksakstelefon. Vänder mig sedan om och får syn på precis det jag var ute efter. En matstol. En sådandär från Ikea i rött. Och jag som inte ens gillar rött. Men den ska vi ha!
Sa jag att svetten rann i pannan efter min PW dit?
Betalar hela 90 kr för alles. Tjiho! Vilket fynd.

Just det – stolen ska hem också! Äsch, jag tar den på armen det är ju inte så långt att gå, tänker jag. De som har loppisen tittar lite konstigt på mig och frågar ”Det är inte så att du vill hämta den senare eller imorgon..?”. ”Nej, nej. Jag löser detta”.

Jorå, med en matstol på armen kör jag racet tillbaka hem. Om svetten rann i pannan tidigare kan ni bara föreställa er hur jag kände mig när jag kom hem. Men jag hann.

Så blev det fika med pappakompisen och hans lilltjej. Supermysigt. Och vilken tur att jag fick med mig matstolen. För i den kunde lilltjejen sitta och äta sin mellis. 🙂

Ikväll väntar fredagsmys med mannen och lillkillen. God mat, chips och ”På Spåret”.

2 thoughts on “Ingen AW men en PW

Kommentera

