Planering av namngivningskalas

Äntligen är inbjudningskorten beställda! Som vanligt blir jag extremt ambivalent när man ska bestämma sig för vilka man ska ha. Men nu känns det riktigt bra! Nu börjar allt det roliga med att planera. Hur ska vi dekorera? Vad ska vi bjuda på? Hur vill att det ska gå till under själva ceremonin. Just nu försöker jag samla på mig så mycket inspiration och idéer som möjligt.

Det hela kommer att gå av stapel den 9 mars i ett gammalt rådhus. Har faktiskt inte varit i lokalen men har förstått att det ska vara av äldre stil och väldigt mysigt & stämningsfullt. Ceremonin kommer att hållas av en kvinna som är kommunfullmäktiges ordförande. Har både talat med henne i telefon och hörts via mail. Hon verkar vara supermysig.

Sedan länge, långt innan vår lillkille föddes har jag bestämt att när detta tillfälle kommer då ska någon sjunga ”handens fem fingrar” av/med Lisa Nilsson. Varje gång jag lyssnar på den nu faller en tår. Av lycka. Äntligen ska den få sjungas på Min sons namngivning!

https://m.youtube.com/watch?v=-cRct9thG5s

20130118-172653.jpg

One thought on “Planering av namngivningskalas

Kommentera

