En trött mamma

Är så trött. Och vad har jag gjort. Ingenting. I tre dagar har jag och lillkillen varit hemma och bara hängt. Jo, promenader har det ju blivit men det är också allt.
Att få vara föräldraledig är verkligen helt fantastiskt men att bara hålla sig inne och på sin höjd ta en promenad. Det passar inte mig. Tappar tålamodet snabbare vilket leder till att jag blir en sämre mamma och fru. Som tur är, så är det flera roliga aktiviteter inbokade nästa vecka.

Imorgon blir det till att städa och preppa inför kvällen och nattens 30-års fest.
Lillkillen ska sova över hos sin mormor och morfar för första gången. Vi har tagit det lite steg för steg. Först var han där några timmar när jag och mannen gick på bio för två veckor sedan. Och förra helgen var han hos sin farmor och farfar hela kvällen när vi var på en annan 30-års fest. Hittills har det gått strålande. Hoppas verkligen det gör det imorgon också.

Men nu. Sova. Så jag vaknar imorgon som en bättre mamma och fru.

20130118-230138.jpg

Kommentera

