I hälsans tecken

Igår spenderades dagen i hälsans tecken. Både med hälsosam mat och med en långpromenad i underbart vinterväder.

Lunchen blev rester från middagen kvällen innan. Ceasarsallad med rostbiff. Riktigt gott! Kan verkligen rekommendera Cesardressingen från Chef’s reserve (se bild). Under lunchen passade jag på att uppdatera mig lite på Pilates teori.

Ceasarsallad & Pilates

Jan 2013 115

Efter lunch träffade vi (som i jag och lillkillen) upp grannen för en timmes powerwalk. Underbart när snön gnistrar i solen – vilken eneri man får. Men man (läs jag) blir också väldigt hungrig efter endast en enklare sallad till lunch. Nu har jag ju bestämt mig för att försöka äta hälsosammare men om detta varit för två veckor sedan hade jag tryckt i mig något sött och gott, men nej, nu får det vara slut med det. Jag vill må bättre och inte minst nu när jag ammar. Så det fick bli till att slänga ihop en smoothie på frysta hallon, havre, yoghurt, agavesirap och äkta vaniljpulver.

Hallonsmoothie

Innan mannen kom hem kokade jag rödbetor och väl hemma lagade jag till middagen, Chèvre på surdegsbröd med ruccola & rödbetor. Nyttigt och gott – finfin kombo!

Chévresallad

2 thoughts on “I hälsans tecken

Kommentera

