Då var vi igång!

Lillkillen sover gott i soffan och det gör jag nog också snart. Vi har nämligen kickstartat vinter/vårterminen med mammagympa plus babyrytmik idag. Och som grädde på moset blev det till att skotta backen upp till vårt hus när vi kom hem.

Under mammagympan var lillkillen på strålande humör. Han låg mest och skrattade åt sin mamma när hon svettades. Tyvärr var passet inte så bra. Dels var instruktören varken peppande eller taktkunnig men passet var inte heller uppbyggt för att bebisarna skulle kunna var med. Efter en halvtimma hade ju såklart bebisarna tappat intresset av att bara ligga eller sitta och glo. Så jag hade önskat fler övningar där bebben fick vara med.

Efter en snabbdusch, och då menar jag snabb som i att lillkillen satt utanför duschen i sitt babyskydd åkte vi vidare mot babyrytmiken.

Och om jag inte kört fel hade vi kommit lite bättre i tid än prick klockan ett då det började. Jo, jag lyckades ju i mina drömmars värld köra hem mot min mor och far istället för att köra till församlingshemmet där babyrytmiken skulle hålla till. Som tur var är det inte långt dem emellan.

Väl där var vi 15 mammor och 15 barn som sjöng och gjorde rörelser till musiken. Även om lillkillen än är för liten för att uppskatta detta var det mysigt att göra något tillsammans. Och tiden går ju fort. Under denna terminen hinner han bli både 4, 5 och 6 månader.

Nu blir det till att skriva en handlingslista inför matinhandling ikväll och om jag inte somnat innan lär jag väl göra det nu… snark zzzztisdagskollage

Kommentera

